Lego zaznamenalo v roku 2023 nárast tržieb o 2 % na 65,9 miliardy
dánskych korún (8,84 miliardy eur). Ale jeho výdavky sa zvýšili viac, o
4,5 %, čo viedlo k poklesu čistého zisku o 4,9 % na 13,1 miliardy DKK.
Lego minulý rok značne investovalo, aby využilo svoju silnú súvahu v
čase oslabenia trhu po pandémii ochorenia COVID-19, keď predaj hračiek
rástol. Investície zahŕňali vyššie výdavky na udržateľnosť, modernizáciu
a nové továrne, ako aj propagáciu hier a digitálnych hračiek spojených s
ikonickými stavebnicami a figúrkami.
Rodinná spoločnosť, ktorá nie je kótovaná na burze, nikdy nezverejňuje
údaje o svojom podiele na trhu s hračkami. Ale podľa poradenskej skupiny
Statista je Lego od roku 2020 najväčším svetovým výrobcom hračiek,
pričom na rok 2022 odhaduje jeho podiel na trhu na úrovni 14 %.
Jediným malým "mrakom na oblohe" bol vlani pokles predaja v Číne. Ale s
rekordným počtom 780 produktov vo svojom portfóliu sa Lego nemusí
obávať, že bude závislé od úspechu jedinej hračky alebo krajiny.
V decembri 2023 sa spoločnosť, ktorej názov je skratkou z dánskych slov
leg godt (dobre sa hrať) spojila s lídrom videohier Epic Games, aby
spustili Lego Fortnite.
(1 EUR = 7,4552 DKK)